i natt var jag på begravning

i en liten kyrka
med jättemycket folk
men ändå fanns det mycket plats kvar
men längst fram vid kistan
som stos mitt bland folket
parkeringen var jättedyr (sex hundra spänn!)
men man fick ett åk gratis på lisebergs åkband på köpet
jag fick betala tolv hundra då jag fick lägga ut för en annan bil i min familj
fick således två grattis åk
på vägen in i kyrkan stötte jag på faster
och gick in tillsammans
jag hamnade precis vid kistan
bänkarna var konstigt möblerade
så hon ville inte sitta bredvid mig då man hamnade snett emot altaret
därför satt jag ensam då maken satte sig med henne
jag hade glömt näsduk...
under cermonin skulle de dekorera kistan
det uppstod någon osämja mellan de som skulle dekorera och den avlidnes familj
personen som dött
är en äldre församlingsmedlem och familjevän med stor släkt
i verkligheten är hon redan död sedan några månader tillbaka
jag har ingen aning varför jag drömt så här
varför jag i sovande tillstånd kommit att tänka på henne och den stora familjen
varför detaljen kring dyr parkering och åkband var med...
så konstigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0