världen brinner

och inte på ett negativt sätt
utan vackert
löven som är kvar på träden
är varmt röda orangea bruna
löven som ligger på backen lika så
gräset vassen och nästan all växtlighet lyser i lystra färger
orange gult rött brunt
det ser ut som det brinner
imorse trodde jag solen lyste när jag slog upp dörren till den vackra utsikten vid stugan
men det var naturen
alla färger
allt annat som lyste...
för himlen var mulet mörk som vanligt
fler veckor sedan nu som solen var framme
jag bär på mycket tankar
men inte många blir formulerade i skrift
det finns ingen tid
eller det finns självklart tid
men min tid för fyllt med annat
inte ens ett litet blogginlägg tycks hinnas med...
även om jag skulle vilja
och behöva
istället formuleras inläggen
men hinner försvinna tyvärr innan de prentats ner...
kanske förändring
bättring framöver
eller inte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0