bearbetning

var vaken några timmar i natt

känns ovant
händer inte ofta numer
det första jag tänkte på när jag somna: morfar
det första jag tänkte på när jag vakna... morfar
nu har det skett
det som vi så länge "väntat" på
ändå när det väl händer
känner jag mig inte förberedd
inte helt
för det tog hårt
känns jobbigt
men vardagen tar vid och fortsätter som vanligt
samtidigt som det känns som att det är tur att jag inte jobbar
att jag iallafall hela tiden är tillsammams med det bästa jag har
och får fylla på lite..
även om mammaskapet också kräver sitt
tänk att han är borta
tänk att de båda två är bara!
så snabbt
nu på en gång
samtidigt
jag skulle ha hälsat på honom idag
hade planerat in det
men nu finns det ingen att hälsa på
han finns inte kvar
ligger i nåt kylrum
i väntan på begravning kremering jordfästning
jag kommer aldrig se honom mer
aldrig få känna på honom
smeka hans kind
pussa hans panna
det känns svårt
var otroligt svårt att ta farväl igår
att lämna honom
för allra sista gången
jag saknar dig morfar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0