nattoro

vaknar

inte av bebis
(sover gott emellan oss)
klockan är tre
tänker på morfar
farfar
minnen
saknad
sorg...
borde somna om
uppgång snart
men ingenting som det är lätt att bestämma över
i måndags såg jag farfar för sista gången
igår morfar
det är klart att det tär
känns
så stora viktiga profiler i vår släkt
i mitt liv
jag har aldrig träffat min farmor...
och min mormor (och bonusmorfar) dog alldeles för tidigt pga cancer för nio resp fjorton år sedan
så länge har det varit farfar och morfar
men inte nu längre
nu är det ingenting
slut på den generationen
helt logiskt (båda födda på nittonhundratjugotalet)
snart hundra år
men inte mindre smärtsamt för det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0