två

det känns ju liksom mer

när man känner dem
vet vilka de är
har mer information och kunskap om de
deras ambitioner deras livsmål deras engagemang
för lantbruk
jordbruk
framtidens lantbrukare
och så denna enorma tragedi
fruktansvärda olycka
som kan förstöra allt
familjen
förhållandet
framtidsplanerna
företagandet
allt
allt ställs verkligen på sin spets
livet är så skört
ena sekunden lever sexåringen leker och mår bra
i andra sekunden är allting för sent
och allting blir bara svart
ett mörker
ett oundvikligt misstag
i en ögonblickshandling
som kan bli så fel
som blev så fel
så oerhört fruktansvärt fel
stackars stackars den som körde
som måste leva med skulden
for ever
som ett stort dunkel över allting annat i livet
och familjen
stackars familjen
att överleva
och fortsätta leva
tänk att få begrava sitt ena barn och förlösa sitt andra barn inom samma månad
så fruktansvärt hemskt
det går knappt att tänka på
jag lider så med dem!
och blir samtidigt rädd
för mitt eget liv
för mitt eget barn
hur skulle jag klara av det?
eller inte
jag skulle inte klara av det
det går inte
kan inte tänka på det
det är bara för otäckt hemskt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0