då och nu

jag är den enda som är vaken

de andra sover
och ändå är det jag som går upp först
sex timmars sömn är för lite
men ibland blir det inte mer
tungt
lite svårt att somna in trots trötthet
sen vaknade jag av ett gallskrik halv tre
som dock snabbt gick över till åter sömn
jag däremot hade lite svårt att finna ro igen
undrar vad det är som händer...?
åtminstone en gång varje natt vaknar hon
mer eller mindre ledsen
mardröm?
eller vad kan det bero på...?
ny morgon och julen närmar sig
känns helt galet
jobbschemat fulltecknat
dokumentationshögen växer
samtidigt som skrivtiden är knapp...
ser så fram emot julledighet
nio dagar den här gången
efterlängtat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0