TOKFIA

"tokfia!" ropade tanten efter mig

tokfia!?
och att säga så
till en främling
que?
konstigare saker har man knappt varit med om...
men hon tyckte tydligen att det var fel av mig att åka skidor
ensam
på kvällen
i mörkret
why?
vad skulle kunna hända?
varför skulle en mördare eller våldtäktsman stå och vänta på mig i upplyst elljusspår i skogen klockan nio en söndag kväll...?
eller oroade hon sig för vargen? eller björnen?
men när stod det i tidningen sist att en skidåkare i upplyst skidspår blivit attackerat av ett djur? om ever...?
och om jag varit man?
hade hon då oroat sig och skrämt upp mig..?
sällan!
så varför
varför skrämma upp mig någon annan i onödan? med sina egna hjärnspöken?
för vad skulle jag gjort? vänt hem och gjort om mitt val
ne-ej... jag förstår ingenting


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0