leave the social media to yourself

jag förstår mig verkligen inte på den här sociala medie grejen

varför är det viktigare att pilla på sin mobil och ta del av och ha kontakt med alla "out there"
istället för att se och vara med dem som verkligen finns runtomkring
och det är överallt!
i alla åldrar
och miljöer
från små barn till tonåringar till vuxna till lite mer vuxna till äldre
vid cafeet båtturen lunchrasten
och jag kanske är en tönt
som inte vill vara lika delaktig
och ja jag vet eller känner att jag börjar bli bitter och dömande
men jag förstår det inte!
öppna ögonen
se världen som är närmast dig
DE som är närmast dig
nu
i nuet
som du kan ta på
och skit i mobilen
please!
det känns så kränkande att världen i mobilen är viktigare än jag
och mötet vi har nu
emellan oss här och nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0