bussreflektion II

jag sprang till bussen
en upplevelse som jag inte har så ofta
tittade inte på tidtabellen innan
för jag orka inte
tänkte att det löser sig väl
den kommer när den kommer
men så närmar jag mig hållplatsen
och ser bussen stå där
och folk som går på
och då är det svårt att bara låta den åka och behöva vänta en halvtimme på nästa när man varit så nära
så bestämmer mig för att försöka 
börjar springa
försöker kalibrera antal persiner i kö att stiga på
med hur stor chans jag har att hinna med
med hur fort jag måste springa
med barnvagn! kan tilläggas
jag hinner!
och dörrarna stängs precis bakom mig när jag klivit på
yes!
SÅ värt det
trots eftersvettningar och hög puls
konstigt hur det är
att det lilla kan vara så viktigt här i livet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0