min tolkning: skamdialog om religion

Så... jag tycker att religion över huvudtaget bara gör att folk får en massa ångest För egen del tycker jag att jag har tagit till mig det bästa av religionen och ratat resten

 

Och vad är det bästa då?

 

Omtanke om andra

Att vara tacksam för det man har

och hjälpa andra

Vara positiv

Att se till andras bästa

inte bara till sig själv

 

Det är ju precis det som trosutövandet ska påminna dig om hela tiden

De värderingarna

Som hjälp för att vara fokuserad och påminna sig om det viktigaste i livet: att vara en god människa

 

Skulle jag inte minnas det utan att be?

 

Om man stressar sig igenom varenda dag med hundra tankar som snurrar i huvudet

Och allt kan vara ett enda kaos i vardagslivet

men i samma stund som du börjar be

blir allting liksom helt stilla

och tydligt

För även om allt är ett enda kaos minns man det som är viktigt för en

Allt blir liksom...

Det känns bra

För allt ingår i ett större sammanhang och blir viktigt

Till exempel finns det så mycket små detaljer i skapelsen

Som har större betydelse och visar på en mening här på jorden

Ända ner i minsta detalj

Och det kan bara inte bero på att allt det här är en slump


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0