förskola

förstår ni hur hemskt det känns att märka barnets kläder?

behovet av att varje klädesplagg ska ettikeras med vårt namn
varför då?
det är ju mitt barn
jag vet vilka kläder som är barnets
varför skulle jag behöva märka de?
det blir så uppenbart
märkbart
att snart är det inte bara mitt vårt barn
snart är hon jättemångas
okändas
personer jag inte känner
som hon inte känner
eller är trygg med
eller jag är trygg med
hon kommer vara en liten i en mängd med många
inte vår lilla unika enda
ju närmre vi kommer desto tyngre blir det
från början var jag helt lugn
det är rätt
det kommer gå bra
och det tror jag
logiskt
intellektuellt
men min känsloliv stormar
av oro
ångest
som egentligen är helt irrationell
men så djupt närvarande


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0