förändring

jag hittade min gamla kalender idag...

tänkte att
kom ihåg det som att
... jag hade lämnat någonting någonstans
och det stämde
i mitt gamla rum i en gömma låg det
en kalender
känns som ett annat liv
och det är det ju också
ett annat liv
innan barnet
innan jag blev mamma
en massa känslor bubblar upp
om hur det var så
känslan i väntans tider
så annorlunda mot nu
i längtans tider
längtan efter mitt barn
samtidigt som längtan inte får plats
i arbetets sysslor
och det känns konstigt
det känns så oerhört konstigt
den här känslan
att ersätta mitt barn
mot alla dessa andra barn
från att mina tankar (och mitt liv!) kretsar kring ett barn
mitt eget barn
ska de nu fokusera på alla de här andra barnen
och hur de har det
underligt
verkligen underligt
att komma in i det igen
arbetet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0