ännu fler frågor (från andrum föredrag)


ingen tar väl felsteg - man tar väl trosfel och så märker man ibland att det blir fel

vad har vi i vår ryggsäck? - vem har packat den?

får man tala om det som är skamligt?

uppriktiga berättelser kommer nära hjärtat

vilka ståndpunkter har du haft?
vilka har du lämnat?
var står du nu? och hur ska det bli för dig?

vart ska jag stå någonstans? - vi måste hitta en möjlig position för våra steg

människan är en berättelse

vad ska vi berätta - och vad ska vi behålla för oss själva?

berätta inte sådant som är skadligt för dig själv eller andra

när man berättar om sitt eget liv - berättar man även om sina anhörigas liv - låt därför de läsa innan berättelsen släpps

påstå inte hur saker var - utan utgå från dig själv och din upplevelse av situationer

du har rätt till din livsberättelse

vilka är de viktigaste hållpunkterna i ditt liv?

hur har mitt liv förändrats under livsvandringen?

är det här - verkligen jag?

för vilka har jag fått vara stege
när de har klättrat upp - eller ner?

jag vet - att jag har avverkat mycket mer än jag har kvar

vad vill jag hinna med under den sträckan jag har kvar?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0