fel pappa - igen

nu håller jag på med så många utredningar med felregistrerade pappor så jag inte alls har koll på dem alla
känner igen ansiktet när jag träffar dem ja
men kommer absolut inte ihåg vem som är vem innan mötet och när jag fifflar med alla papper på kontoret
kan bli pinsamt
som idag när en av dem ringde och ställde lite frågor och jag behövde leta som en tok för att hitta och komma ihåg vilken historia som hörde ihop med just den här mannen
tokigt
men det är väldigt vanligt (verkar det som) nu för tiden att gifta kvinnor kommer till Sverige från andra länder (ofta länder i Afrika) utan sina makar som de sedan har tappat kontakten med och inte vet vart de befinner sig eller hur man kan få tag på dem och sen när de bor i Sverige lever här och har sexuellt umgänge med någon annan man som sedan leder till att ett barn föds
då registreras en man
som inte befinner sig eller har varit i Sverige inte har något riktigt personnummer och inte går att få tag på
till barnets fader
fast det är uppenbart att det är en annan man som är fader och som senare DNA-undersökning även kan bekräfta
så på så vis tar det flera månader och en domstolsprocess
innan mannen som kvinnan är gift med tas bort som make och mannen som uppenbarligen är pappa registreras som fader i systemet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0