the split citat

"det är som att ha inbrott - medan man är hemma"
(förälders känsla om att tonåringen har sex i föräldrahemmet)

"när man får cellgifter
säger de att man ska föreställa sig
ett kontrollrum
man ska gå in där
och betrakta sitt liv
och se alla sina misslyckanden
och allt man ångrar
sen ska man lägga mörkret bakom sig
sätta sig i förarsätet
och åka mot ljuset"

"man har bara ett liv
och jag vill inte ångra mig resten av livet"

"jag vill inte att barnen ska tycka om dig"
(vuxet barn till förälder/morfadern)

"hon sa att biologi är oviktigt
och att man älskar sina barn oavsett
hon sa att hon på sätt och vis älskar X (det adopterade barnet) mer än mig (det biologiska barnet)
de valde henne
mig fick de"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0