ekonomisk begränsning

för första gången i mitt liv begränsar jag mig själv ekonomiskt
jag har alltid haft ett ekonomiskt tänkt och sällan levt slösaktigt
men nu begränsar jag mig själv på ett sätt som går över gränsen för vad som känns bra
idag köpte jag till exempel inte järpar
för det är ju mycket billigare att göra kryddbiffar själv av köttfärs
och inte medvurst
för det får duga att skära tunnan skivor av falukorven som jag ändå köpt och som räcker till så mycket mer
inte heller yoghurt
för det behöver vi ju egentligen inte
jag vet inte om det är klokt
jag vet inte om jag ska fortsätta så här
det känns inte riktigt rätt i magen
och känns inte riktigt kul
men vi får se hur jag går vidare i det här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0