fascinerande möten

fascineras av vissa människor och hur de lever sina liv
där samma problem och omöjliga önskningar finns kvar år efter år
och där lösningen krävs från mig
en utomstående samhällsarbetare
och när jag inte har ett trollspö och kan lösa deras dilemman
då vänds frustrstionen och ilskan emot samhället emot mig som representant
och sverige som land anklagas att inte ta bättre hand om sina kvinnor än afghanistan
det är intressant och fascinerande
men frustrerande
för jag skulle ju kunna hjälpa
en del... men mycket ligger ju ändå fortfarande hos den enskilda individen
lösningen och svaret och möjligheterna
men...
så klart också (grunden till allt) svårigheterna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0