påtagligt berörd

jag känner mig alldeles slut
men påtagligt berörd
jag har nu gjort mitt första egna faderskap
idag har jag godkänt och "sett till" att ett barn får en fader
det är stort
det är coolt
och samtidigt lite mainstream... iallafall för mina kollegor
men egentligen är det en stor grej
och någonting som vi gjort i hundra år!
1917 kom lagen
om att barn utanför äktenskapet behöver omfamnas av rättigheten att ha en far registrerad
för att ha rätt till sitt biologiska ursprung (i psykologiskt och medicinskt intresse)
och ha rätt till arv och underhåll
och fortfarande gör vi det än
vi intygar bekräftar bevittnar och godkänner
att den mannen är far till det barnet
det är coolt!
det är stort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0