konstgjord befruktning kanske man sa förr...?



vid faderskapsbekräftelse för barn som kommit till genom "assisterad befruktning"
s k IVF
behöver föräldrarna inkomma med en kopia på samtycke
konstigt kanske kan tyckas
(för gifta sker som vanligt allt automatiskt)
men så är föreskrifterna skrivna
än så länge...
ibland har föräldrarna med sig en kopia på intyget på en gång (då är det enklare)
men ibland har de ingen kopia eller har inte med sig den (och då tar det lite längre tid)
för regeln är sådan - att jag kan inte godkänna bekräftelsen av faderskapet för nämndens räkning - förrän intyget kommit in
och inget godkännande - inget faderskap
än
men sen så...
när väl intyget kommit in kan jag fylla i underrättelsen från Skatteverket om nyfött barn och stämpla dokumentet med min fina kommunstämpel och skriva under med min snygga namnteckning
och så har vi "gjort" en pappa idag med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0