adoptera

har börjat jobba med min adoption
(fast jag inte gått utbildningen än!)
så uppfinner hjulet lite grann...
men jag tror att det blir bra
intressant hur omständigt och grundläggande det är
allt ska in!
de ska först gå föräldrautbildning
sen skriva en levnadsberättelse på två-fyra sidor vardera
de ska göra en hälsodeklaration och komma in med läkarintyg
register tas in från Försäkringskassan Kronofogden Polisen och Socialtjänsten
de ska visa sina ekonomiska tillgångar och skulder husets taxeringsvärde och vilka försäkringar de har
sen ska tre referenter från nätverket (släkt och vänner från båda sidor) skriva ett referensbrev
och så flera samtal med familjerättssekreterare hembesök och nätverksmöte i hemmet
de ska bedömas och utvärderas för att sedan få sin dom
är de lämpliga som adoptivföräldrar eller inte
spännande vilken process det är
och jag får vara en del av den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0