fruktansvärt - värst hittills

idag har jag fått i mig hönsfjädrar från 1940-talet
inte så nice...
eller fruktansvärt helt enkelt!
men hittade en fin gammal tunna... och i den var det fjädrar!
hönsfjädrar
säkert från hönor som tidigare funnits på gården
och när de slaktats har fjädrarna tagits om hand för att användas som stoppning i täcke eller kudde
bara det... att de aldrig kom till användning
utan har legat i tunnan i magasinet i många herrans år
och först nu rensats bort
men usch
det var ett hiskeligt jobb
hemskt!
vet inte hur mycket hönsfjäderdamm det kändes som jag andades in
mitt bland alla fjädrar hittade jag en tidning från 1947 små handskrivna lappar med multiplikationstabellen och en skolbok
lustigt
fascinerande
och helt galet
tiden har verkligen stått still här på gården...
länge!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0