natten

det är kolsvart
och blir det fort och tidigt
så kompakt
ingenting syns
förutom stjärnorna
det är storm ute
dagens tunga regnmoln har blåst bort
eller håller på att blåsa bort
flytta på sig
försvinna
skingras...
de döljer stjärnorna ibland
vissa stjärnor
sedan andra
mörkret stör mig inte
inte egentligen
jag älskar det
liksom stormen
jag vill känna den
vara i den
påverkas av den
andas den in
men samtidigt river oron i bröstet
lite
pga thriller
kanske inte bästa och mest lämpade tv-programmet att titta på ikväll
inatt
"med övernaturliga inslag"
men ändå
gick ut i natten
mörkret
stormen
för det är något som stör mig
någonting slår emot huset
dunkar
konstant
rytmiskt
och jag vill veta vad det är
men jag hittade inget
ingen källa bakom ljudet
irriterande
hittade dock stjärnorna
och stormen
värt mycket
att lämna min trygga innevrå med fuskkamin och thrillertv
för den upplevelsen
ingenting jag ångrar eller vill missa
trots den lilla gnutta rädsla som väcktes inom mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0