hovrättsförhandlingsvittne

nu hade jag kunnat vara i stlm
eller på väg till
för tre utbildningsdagar i samarbetssamtal
men fick inte plats
och femte reserv räckte inte ändå fram
tur var väl det på ett sätt
eftersom jag kallats som vittne till hovrättsförhandling imorgon
i gävle
tur det iallafall
att jag kan vara med som vittne via videolänk
så jag slipper åka till sundsvall för en kvarts insats
men så konstigt egentligen
jag ska vittna i ett ärende
där jag aldrig träffat nån av parterna
inte gjort utredningen
ingenting egentligen
förutom att svara i telefon på telefontid och sen haft uppföljande telefonkontakt med ena parten
och utifrån de telefonsamtalen ska jag vittna
skumt
men jag förstår samtidigt tanken
de samtalen är en viktig länk i kedjan
av reaktioner och agerande som parten tagit
efter att tingsrättsdomen fallit
det här kan bli stort
det här kan bli ett sånt där ärende som man läser om
men lite läskigt är det allt...
min första vittning som familjerättare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0