resande

vi var borta men åkte hem
eller var hemma men åkte bort
till vårt hem
vistelse från vårt tredje hem med resa till vårt andra
hänger ni med?
i första hemmet
mitt egentliga riktiga hem
har jag inte varit i sen en vecka...
och det fattas mig inte riktigt
igår var vi i stugan
med besök till lunch
sen skulle vi få besök till kvällen
men på gården
så åkte från stugan till gården
kom dit tio minuter före gästerna
och åkte sen från gården tillbaka till stugan
tio minuter efter att gästerna åkt
så vi håller på
lustigt liv vi lever...
men det går ju bra
när vi hittat en gård på mindre än en timmes avstånd
liksom planen
och nu är vi där igen
på gården
men för att sova den här gången...
och däremellan har vi varit till vårt fjärde (?) hem - mina föräldrars gård
det är inte mer än att man blir berest...
hoppas barnet hänger med på svängarna
vi föräldrar är ju dock dem samma som är med överallt
vart vi än varit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0