vit jul - på ett sätt iaf

jag har agerat som evangelist vid ett tillfälle
och blev satt på plats från första stund
"jaha så du är kristen bara för att dina föräldrar är det?"
på jesusbussen på cityfesten för evigheter sen
jag visste att det inte var min grej redan innan
men ville ändå ge det en chans
nu vet jag bättre
lika så förbedjare
så klart jag kan be för människor
om det verkligen behövs eller bereds tillfälle
men det är inte min nådegåva
hur kom jag då in på det här...?
jo julen - och alkoholen
kanske inte helt logisk koppling men ändå
så hjärnan fungerar
jag dricker inte alkohol
för jag tycker inte om det
varken smaken eller hela konceptet
för min del skulle det gärna förbjudas
som narkotika
alkoholen förstör så oerhört mycket för så oerhört många
och i mångt å mycket införlivar oss i att vara någon annan än de som vi egentligen är
därför skriver jag under för vit jul
och delar
för det är någonting som jag verkligen tycker är viktigt
julen är glädjens och barnens högtid
så förstör den inte med sprit




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0