äktenskap

jag gifte mig i natt
för andra gången
men med nuvarande partner
alls som kunde gå fel gick fel
bröllopsklockorna ringde när jag stod och sminkade mig
ett smink som jag glömt så fick låna av min syster
bröllopsskorna hade typ "frätits" sönder
så det sista jag minns i drömmen var att jag försökte lösa det problemet
och hitta/välja vad jag skulle ha istället
alla saker som diadem slöja osv från mitt tidigare bröllop hade jag också glömt
så blev nån halvdan frisyr
min familj var där och figurerade i drömmen på olika sätt
men lite oklart vart allt utspelade sig
kanske min gamla kyrkan
och sminkningen i gamla omklädningsrummen i källaren
så konstigt
hur kan jag drömma så här!?
vad kommer det ifrån!?
och försov mig tjugofem minuter
p g a drömmen?
nu blir det rivstart
(blev för sent igår...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0