att förlora ett barn - som inte ännu är ett barn


jag förlorade mitt första barn

eller... det var långt ifrån ett barn
inte ens ett foster
utan enbart ett litet embryo
men ändå
en graviditet med alla förhoppningar och förväntningar som det innebär
som togs ifrån mig
brutalt

jag tror att det ligger till grund för den rädsla jag nu ständigt bär på
att även förlora det liv
som finns inom mig
nu

förstärkt av de närstående...
som också förlorat sina barn
eller iallafall ofrivilligt avslutat sin graviditet i förtid

det är inte självklart
att det går bra
att det går vägen
att graviditeten leder fram till ett barn

inte för mig iallafall
och för många andra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0