nej!

vad svårt det är
jag håller inte med
jag delar inte deras bedömning
så vad skönt det är
att inte vara där
en av dem
men vad svårt det är
för barnen
jag tänker på barnen
för jag tror inte de far illa
jag tror att de far mer illa av att bo i fyra olika familjehem på ett år
än att bo kvar med sin förälder
som lämnat negativa test sen flera månader tillbaka
och tar väl hand om barnen
även om hon helst inte vill ha med soc att göra
och det straffar henne
det straffar barnen
för i lvu:n makt
ligger mycket
och då måste man acceptera soc villkor
för att på bästa sätt få hem barnen
igen
permanent
och så är inte fallet
jag är ledsen
för barnens skull
för ett år sedan placerade jag dem
idag placeras de igen
däremellan har de bott några dagar hos en jourfamilj några månader hos ett familjehem och några månader hos ett annat familjehem och sen någon månad hemma igen (med lvu i hemmet)
och nu... nytt familjehem igen
det känns inte bra
det känns inte rätt
ska jag kunna jobba med det där igen?
här? igen...?
inte i det här ärendet iallafall
där tycker vi så olika
så helt skilda bedömningar
om vad som blir bäst för barnen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0