att släppa kontrollen (pga inget val)

jag är inge bra på det här
att leva för dagen
att inte veta vad nästa hållpunkt kommer bli
inte kunna planera
fatta beslut
veta vad som komma skall
idag
visste jag till klockan åtta
sen inte mer
nu sju trettio i morgon
och sen oklart igen
allt utifrån tester provtagningar kontroller
i händerna på sjukvården
men tacksam så klart
att de bryr sig
att de har koll
att de kontrollerar kollar upp stämmer av
så det blir rätt
så jag mår bra
så bebisen mår bra
men en ovan situation
som jag inte är helt bekväm med
vill ha kontrollen själv
två besök slogs iallafall ihop till ett
och planeringen som blev utifrån det känns väl okej
nu ska jag bara överleva natten utan fläkt
och är det min svåraste utmaning - så är väl livet ändå rätt okej... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0