förskoleirritation deluxe!

hur fel är det inte... att komma till förskolan
i förtid
för att hämta sin treåring
och treåringen sitter ensam
i soffan
tittandes på nåt barnprogram på en surfplatta
och flera meter bort står två pedagoger vid en bänk och pratar med varandra...!?
"hallå!?" vill jag bara skrika
"mitt barn ÄLSKAR att läsa böcker
varför sitter inte åtminstone en av er här
bredvid barnet
och läser en bok"
på vakenvilan!?
det är i mina ögon helt sjukt
helt sanslöst dåligt
SÅ fel
och jag blir så frustrerad
irriterad
störd! på att mitt barn (som annars inte får titta på skärm nästan ens någonting)
i förskolans värld indoktrineras marineras förstörs av skärmtid (tur att det snart är slut - åtta dagar kvar)
ett barn som i vanliga fall springer emot en vid hämtning med en stor bamsekram utropandes i glädje "mamma!"
och nu - framför skärm - knappt tittar upp och säger snabbt att den inte tittat färdigt än (som en missbrukare som är rädd för att nån ska ta ifrån den dens drog)
inget "mamma" ingen kram ingenting
bara helt uppslukad av skärmen
som ett värsta beroende
jag blir rädd
och så förbannat irriterad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0