nackdelarna

ibland drabbar de mig...
nackdelarna
som jag typ visste om
eller iallafall kunde föreställa mig
och hade satt upp på minuslistan
men sen vann ju ändå fördelarna
och vi gjorde valet
köpte gården
med allt vad det innebär...
men idag har en av nackdelarna
varit närvarande
i princip hela dagen
fönstret är öppet både här och där
och istället för det annars vanliga tysta lugnet och fågelkvittret
så låter det - har låtit - från torven
hela dagen
som ett tröskverk ungefär
ett jämt kontinuerligt ljud
från torvmarken några hundra meter bort
och det är inte jättestörande
men ändå störande
när det kan vara tyst
brukar vara tyst
så låter det idag hela tiden
inte ens märkt av lunch- och fikapauser men det kanske de haft...
och jag visste ju om detta
eller inte visste (för jag hade inte hört ljudet från torvbrytningen innan köpet)
men jag förutsatte och räknade med att det måste låta på nåt sätt ibland
t o m googlat på ljudnivå a la torvbrytning
och det lät väl inte alltför bra...
men vad göra
fick nyligen tre å sex för förra årets fem månaders ägande
så ska väl inte klaga
men vill ändå klaga
för det är ändå en nackdel
något på minuslistan
fortfarande
trots att allting är som det är nu...
och jag ångrar inget i sin helhet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0