döden

jag såg de
jag myste med de
jag valde de
men sen försvann de
för att sedan komma tillbaka helt plötsligt igen
och nu är de borta för alltid

när ideen väl satt sig
de skulle kunna bli mina
jag skulle äntligen kunna få bli djuromhändertagare igen
då var det svårt att släppa
tanken
viljan så stark
därför frustrationen så stor
när de försvann!
out of my reach
vi letade och letade och hittade inte på de
tills de dyker upp på trappen
hur kom de dit?
lämnade modern de där?
för att rädda de
eller tog de sig dit själva?
för att försöka rädda sig
men fem veckor gamla...
det är för lite
fortfarande mammas ansvar
jag skulle ha LVU:at kattungarna
men jag bor ju inte hemma längre
och har inte tiden än att ägna mig åt detta
men kattmamman inom mig skriker
de här kattungarna hade kunnat bli våra - redo lagom till midsommar när jag går på ledighet...
men nu finns de inte mer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0