fika med en robot? skrämmande...


är det bara jag...? som upplever det här som lite skrämmande
kanske för att jag vet så mycket om hur vi människor fungerar
att vi i framtiden alla gånger om kommer välja en robot framför en människa
för att roboten kommer vara programmerad för att fylla alla våra behov och ge oss ständig belöning
belöningssystemet kommer bli överhettat
men vi kommer knarka robot
i artikeln står det (ang äldreomsorg) att "det kan faktiskt vara trevligare att bli duschad eller matad av en robot än en människa"
och jag vill skrika: nej!
men mikrosekunden senare får jag upp bilden av en tjurig less undersköterska som med slentrian och lite tappad mänsklighet i trötthet tvättar en äldre...
(jag vet att det finns jättebra duktiga undersköterskor men...)
jämfört med en robot som är förprogrammerad att alltid vara glad vänlig inställdsam respektfull mjuk och försiktig...
människor är ändå människor
vi är inte på topp jämt
men vad kommer det bli för värld...?
vad kommer robotornas intåg göra med oss?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0