odlingsdags?

jag funderar på odling...
har köpt lite morotsfrö och salladsfrö
ska jag odla i nåt som går att ta med?
t ex om vi är i stugan mga dgr i streck
så blir det svårt med bevattning
eller ska jag hoppas på en sommar med jämnt regnflöde...
och vad ska vi odla i...?
runda plasttunnorna från pappa
pallkragar
direkt i jorden marken
klurigt detta
skulle vilja
och har ju ändå tagit (det lilla steget) och köpt frön
men har samtidigt inte riktigt tillräcklig kraft och energi och lust att få till det
men för barnets skull
eller för min skull som i min idealiserade bild av mig själv som förälder vill lära mitt barn om hur saker och ting fungerar
att ge erfarenheten och kunskapen av att plantera nånting som sedan växer och behöver vattnas och som man sedan kan skörda
så vi får se...
hur jag får till det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0