ramadan

idag var jag med om en sån konstig grej
var på hembesök till en fastande familj (pga ramadan)
och de dukade upp med världens överflådiga fika
nötter frukt paj sås juice te och två inhemska maträtter
det var jordgubbar vindruvor mandarin kiwi melon och you name it
varför då?
hur skulle jag och min kollega kunna få i oss allt det där...?
och inför två andra, våra värdar, som fastar och inte skulle dela vår måltid
det kändes så skumt
så konstigt
så fel
och så onödigt
allt detta jobb! till ingen nytta
för egentligen vill vi ju inte ha nånting...
vi gör hembesök i utredning för att få en uppfattning om deras hemmiljö och kunna göra en bedömning
inte fika
okej ett glas vatten... men det där!
det var det värsta jag sätt
jättefint och jättesnällt men det kändes SÅ fel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0