kissarna

jag har ju en anknytning till katterna...
(orolig när vi är borta
speciellt igår när jag hörde "mjau" precis innan vi åkte utan att se katten och veta varför
och vi skulle vara borta precis hela dan)
men samtidigt känns det som jag inte tycker lika mycket om de som förr
kanske för att jag inte haft de från första början
typ födseln
kanske pga att jag inte har mer att ge
då var katterna (och hundarna) mitt allt
nu är det barn och grejer som också ska ha sitt
och när vi var till barndomsgården igår
och var ut i lagårn och träffade alla katterna
så slog det mig att - du kan ju vara kattungarnas pappa (hoppas!)
och vem är deras mamma?
så konstigt att jag inte vet det
(och att jag inte alls tänkt mycket på det sen vi hämtade kissarna)
jag vet ju egentligen inte ens om de är syskon
även om jag verkligen tror det
men jag tycker om det
att ha katt
att ha djur igen
det ger så mycket
även om det är en börda
så är det absolut värt det
och jag gillar det verkligen
och jag gillar dem!


Lova-Lisa & Saga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0