mycket vill ha mer

nu när jag fått barn
gård
och katt...
börjar ändå längtan efter hund bli stor

men jag har inga pengar
ingen plats
ingen tid
och knappt nån ork...

jag tror (vet) att jag inte räcker till för fler...
när jag knappt räcker till för det jag har
ibland känns det som jag har tagit vatten över huvudet
när jag vill mer än jag kanske klarar av
och då klarar jag ändå av mycket

men som idag - när vi verkligen har tagit det lugnt
så har även kraven och ordningen raserats
som när treåring får se två disneyfilmer till frukost (för jag är så nyfiken och vill se)
eller när frukosten tar två disneyfilmer innan den blir uppäten (och inte ens då - för jag är inte där och tjatar och matar) och jag ser hur filen rinner ur tallriken ner i haklappen - utan att göra något åt det
eller när jag vid amning i sängen ser hur katterna snor med sin levepastejsmörgåsen från tallriken och inte ids att stoppa dem

noll egentid sen juni börjar ta ut sin rätt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0