dissad författare (igen)

dissar åter igen författaren Thomas Svenssons genusperspektiv
och nu även kunskap inom mödravård
men vad vet jag... det kanske var annorlunda 1993 (när boken är skriven)
jag tar mig i alla fall friheten att ändra i texten
så faktakunskapen landar rätt hos barnen

under mina kontakter med mödravården vid två graviditeter har jag aldrig träffat läkare
- utan barnmorskor
förstår heller inte vinsten med den avbildade manliga kroppen på affischen på väggen - när de besöker mödravård

inte heller vid mina två förlossningar har läkare närvarat
utan barnmorska och undersköterska (barn/syskon får heller inte närvara
och det är inte en sjuksköterskas uppgift att vara barnvakt)

under mina två graviditeter har även bebisarna varit stilla och (troligtvis) sovande när jag varit aktiv och igång
medan de vaknat och börjat röra sig så fort jag satt mig ner och vila



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0