det här med könsroller...

tre män står vid en treåring
som klättrar i träd
med nyskadat ben
fortfarande stygnen kvar...
färskt sår så att säga
ändå ber barnet kvinnan om hjälp
mig
mamman
som står flera flera meter bort
och knappt märkt att barnet klättrar i träd (men samtidigt självklart observerat)
och har bebis i famn
men det är klart jag vill hjälpa mitt barn
(jag är ju väldigt orolig när hon klättrar i träd redan trots sin skada - men vill samtidigt inte hindra hennes utforskande lek)
så jag går dit
ställer mig framför "gubbarna"
tar emot mitt barn
som hoppar ner från trädet
med (trots) bebis i famnen
och jag tänker... och det kokar...
men eftersom jag vet att det inte är någon som helst idé... så låter jag det passera
och skriver om det här istället


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0