en olycka kommer sällan ensam

jag kan inte andas
när jag tänker på hur mycket jag skadat henne
hur jag - om inte orsakat - så i alla fall ansvarat för att hon har fått ett stort ärr
ett ärr för hela livet
som alltid kommer finnas där
följa henne i allt
det smärtar mig ännu mer
att hon älskar att ha klänning
och nu säger att hon inte vill ha klänning längre
det gör mig så ont så jag vet inte vart jag ska ta vägen
och jag hoppas innerligt (jag måste) att det är en övergående inställning
att hon kommer vilja ha klänning igen
när plåstret är borta
när stygnen tagits bort
och när ärret läkt ihop någelunda fint och bra
när jag tänker på det här så orkar jag inte
inte egentligen
så ledsen
så stark ända sedan olyckan
men nu fyra och en halv timme efteråt
orkar jag inte längre
fast vi inte kommit hela vägen hem än
fast jag har en ouppäten hamburgare i bilen bredvid mig och inte ätit sen halv ett
styrka i strid - ja
men jag klarar inte allt utan att krasha...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0