dags nu snart

jag börjar bli nervös
på riktigt
snart börjar jag jobba
om en och en halv månad nu...
och jag har ingenting att ta på mig
hur ska jag ha outfits till fem dar i veckan? fyra veckor i månaden!?
tror inte jag köpt ett finplagg sen utbildningsdagarna i örebro... våren 2018?
tänkte att jag nån gång måste åka in och storshoppa...
men jag hatar det!
för ingenting passar
och massa folk
och bökigt med så många plagg i provhytten osv
och när jag provar
då kanske jag har med mig tjugo! plagg åt gången i provhytten
ingen liten plastnummerlapp som matchar det...
så nu har jag gjort som mamma gjorde
fast modernare tusch
istället för katalog och fysisk papperslista
har jag legat med mobilen och beställt kläder...
får vi se då
hur det blir
kaos säkerligen
men nånting måste jag ju göra
nånting måste jag ju ha på mig
hög dresscode på familjerätten t o m
å d e ju liksom inte jag egentligen...
så istället för ETT linne för två tusen
har jag nu beställt kanske tio för detsamma...
får vi se då (smurf!)
jag har inte för stora förhoppningar...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0