längtan efter gång

åter igen - bebisföräldrar...
overheard en konversation mellan två på senaste sångsamlingen i kyrkan
om att de bara väntade på - att barnet skulle lära sig gå
så de skulle slippa bära runt på barnet
(jo tjena)
och längtade - trots att alla sa att det inte va nåt att sukta efter
(ja jag menar det)
och visst jag kan förstå det
med första barnet så vet man ingenting
för man har aldrig varit där
har noll erfarenhet
men...
med barn två - då vet man
och när barnet lärt sig gå... - inget att längta efter!
för istället för att du "måste" bära omkring på barnet (och vet vart du har det) så måste du ständigt springa efter och parrera alla nya faror och alltid ha koll på - vart är barnet!?
så nej - sluta upp med den längtan

samtidigt...
kan jag själv slås av tanken - eller idéen - att vänta på att bebis kan sitta upp själv utan stöd
för då... kanske nöjdsamheten blir större med att vara på lekmattan
men jag vet inte
sen är krypa eller åla eller hasa snart på tur
och då är det kört!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0