vilken miss

missarna följde med på promenaden idag
så klart
som de brukar...
bara det att mitt fokus på katterna inte var prioriterat
så efter en stund glömde jag liksom bort dem
när vi kommit till skogen
och band började sättas upp
och så ville ju treåring att jag skulle berätta om elsa och anna och den förtrollade skogen och tundrafolket för skogsinspektör'n
så det försökte jag ju också parrera eller föra in...
när vi kom hem gick jag genast och ropade på dem nere i källar'n och kollade om de var där
om de hittat hem
själva
men icke
de var inte där...
en oro kom över mig
och efter mellanmålet fick vi bege oss ut igen
tog vagnen den här gången
cykelvagnen
så jag iallafall hade barnen i säkert förvar
sen började sökandet
och ropandet
kallandet
men jag hittade inte på dem
hörde ingenting
ingenstans
bara en fågel som lurades och lät misstänksamt likt en katt
ett barn somnade
två barn sov
och på hemvägen
så äntligen
ser jag en liten gulbrunsvart fläckig katt
Saga!
och sen ser jag Lova-Lisa komma springandes mot mig
ännu närmre
mina små missar
där är ni!
hittar ni inte hem?
men ni har ju gått här förut
vilken lättnad
men nu vet ju ja'
de hittar inte så bra hem utan oss...

                               Lova-Lisa & Saga





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0