jag gick till graven

jag måste göra det här oftare
det ger mig sån energi!
att få promenera
röra mig snabbt
flyga fram över stock och sten
utan någon - förutom mig själv
jag tänkte först gå rundan
men varför?
utan vagn
utan barn
så jag valde skogen
stigarna var förvånadsvärt nertrampade
vem går här?
många till synes
de var också förvånadsvärt många
vilken välja?
högersväng både här och där
till slut var jag vid en återvändsgata
för bil
vid en liten sjö
avhuggen från själva älven
och jag fortsatte
ville längre
så till sist
kom jag till graven
och där stannade jag
det fick bli sista anhalten
återvände samma väg
men mörkret började falla
stigarna syntes inte längre lika bra
jag gick fel
märkte det på vegetationen
men hittade inte den andra
rätta stigen
kom till ett ödehus
en liten stuga
som inte var öde!
så jag flydde
snabbt
ville inte möta okända män mitt ute i ingenstans i mörkret
hjärtat pumpa
hittade en stig
i rätt riktning
fortsatte norrut
(tack och lov för gps)
gick fel igen
en gång
två gånger
nu tre gånger totalt innan hemgång
varm
svettig
och då - så uppfriskande med ett sent kvällsbad...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0