coronaoro

jag känner nåt i halsen
är det corona?
jag var ju på ica igår
men nej - det tar två dagar från smitta till symptom
minst
upp till två veckor
och utöver ica besök i lilla årsunda igår
och återvinningsbesök utomhus för en vecka sen...
har jag inte varit i sociala sammanhang på över två veckor
sexton dagar
visst haft folk över hos mig
kalas t o m
och barnfamilj...
men ändå
den statistiska risken att jag har blivit smittat är minimal
ändå finns den där
oron
oro föder oro
andras oro
samhällets oro
myndighetens
eller framför allt medias
i vissa fall grundad oro (som kanske i Stlm och i Västra götaland)
i de flesta fall ogrundad
vart finns smittan?
i de stora städerna
i de universella städerna
vart finns smittan inte - på landsbygden och framför allt i Norrland
en väckarklocka?
efter en kopp varmt vatten med honung i känns det lite bättre...
men jag skulle inte vara orolig
inte alls
om det inte var för att jag så gärna vill åka till Gotland på söndag...
jag hade tänkt skippa sångsamlingen i kyrkan idag och barncafét i svenska kyrkan imorrn (bara p g a stundande resa)
men nu har jag inte ens det valet
de är inställda
båda två
vi tar vårt ansvar heter det
men jag vet inte jag...
oron blir ju inte mindre när hela samhället håller på att kollapsa
allt stängs igen
isolering - är det något som leder till oro så är det väl just det
isolering och att ta till sig av all felaktig information som finns där
online
ändå är det svårt att värja sig emot
typ omöjligt
men jag vill ändå
för annars känns det som oron äter upp en och tar över precis allt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0