utan telefon!

min värld har rämnat
jag fullkomligen dog inombords igår kväll
när det uppenbarades för mig
att min tid var kommen
den sen flera år spruckna skärmen tog ut sin rätt
no more
nu sa den ifrån och nej nu vill jag inte mer
först lite blårosa i vänstra hörnet och ingen kontakt
sen ännu mer blårosa på all text
och sen enbart svart
telefonen funkar
men är helt okontaktbar
så nu har jag ingen telefon
jag har ingen telefon!
jag överlever knappt det
telefonen är så lite ringa och smsa för mig
utan mediet där jag kan
fotografera
filma
blogga
skriva upp barnens utveckling och nya färdigheter
citat
googla
lyssna på musik
på radio
titta på TV!
kommunicera via messenger...
jag vet inte vart jag ska ta vägen
ångesten lamslår mig
och nästa vecka - på lördag! - ska jag åka bort en vecka
jag kan omöjligt åka till Gotland utan en riktig telefon!
se bara... (jag ångrar mig - det var INTE bättre förr!)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0