dags för ett nytt steg...?

jag funderar på att göra en insats
att ta en för laget
att stödja mina kollegor
på det sätt jag kan
enda sen jag kom tillbaka... har hjärtat ömmat lite för mina kollegor
kollegorna på barngruppen
på ungdomsgruppen (fast jag inte känner dem)
och jag har försökt funnits där
på det sätt jag kan
stödjande
stöttande
närvarande
utan att egentligen haft något forum för det
nu kanske jag kan få det
men sosseflaggen höjer ett varnande finger
vad skulle morfar ha tyckt om det här?
men säga vad man vill om sossarna
och om fackorganisationen
så har vi så mycket att tacka de för
så mycket som de har kämpat genom historien
för sina rättigheter
för våra rättigheter
för nutid och framtid
vi har mycket att tacka dem
och nyligen har facket förhandlat retroaktiv lön från april till nu
det blir en del pengar det
kanske inte för mig som har varit föräldraledig
men för alla andra
och det känns helt rätt
synisk som jag är trodde jag inte på det
tänkte att de skulle försöka avtala bort det där
men icke
och igår när min kollega berättade att hon inte längre kommer kunna vara skyddsombud i vår
eftersom hon ska ta över lite av chefstjänsten när vi blir utan chef
och då tänkte jag att ja kanske
det kanske är läge nu
när jag har mindre arbetsbelastning
när jag känner ett ömmande hjärta för mina kollegor
en anledning till att föra regelbundna organiserade samtal med alla i huset
om deras arbetsmiljö
vara lite av den där tjänsten som jag egentligen efterfrågar
hoppas bara att det kommer finnas utrymme
och hoppas att det blir så bra som jag tänker mig...
om jag blir vald


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0