första summering

sprängande huvudvärk
två kvällar i rad...
det händer inte ofta
men det har ju sin naturliga förklaring...
det är skönt på ett sätt att vara tillbaka på jobbet
jag tycker om många människor där (även om jag även har svårt för flera...)
jag tycker om att få prata med vuxna vänner ostört utan avbrott
arbetsuppgifterna är även väldigt intressanta... (även om jag inte hunnit göra så mycket klientrelaterat än)
men...
jag ogillar skarpt missnöjeskulturen
klagandet i korridoren i lunchrummet inne i de privata kontoren
gör något åt det då! (förändra inifrån!)
och...
chefen ska sluta
eller inte sluta
men låna ut sig till en annan enhet
och vara chef där några månader
så då kommer vi vara utan
"för ni är ju så självgående"
men jag känner mig inte alls så just nu
det känns som jag inte kan någonting
glömt allt (arbetsuppgifterna hann inte befästas innan jag gick hem)
och...
hon berättade det på ett så fult sätt
för bara mig
inte min kollega... (som hade hemmaskrivdag)
och den andra kollegan tror jag vet redan
så nu är det bara hon kvar
och jag tror att jag vet att hon inte kommer gilla det här
och jag tror även att chefen tror att hon inte kommer gilla det här
så därför kanske smygberätta för mig först
(och invänta reaktion?)
men nu är det ju liksom som en hemlis (även om hon inte sagt det) och det avskyr jag!
för då sätter det ju mig i en jätteknepig situation till min kollega om jag inte berättar vidare för henne
men blir konstigt om jag berättar det före chefen
usch!
snacka om huvudvärk...
hur ska vi kunna stödja människor i deras relationer och processer
när vi inte ens klarar av våra egna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0