inte en natt som andra...

oftast är det ingenting
men i natt (eller tidig morgon) var det flera gånger
först tre
sen fem
sen kvart i sex
och nån gång därefter
sen ringde klockan
varje gång jag vaknat har jag varit i drömtillstånd
som då känns verkligt och nu känns långt bort
vet vänner jag träffat och umgåtts med
fast det var ju bara i en dröm
tänker på filmen jag såg
tre sekunder
boken så bra
en av de bästa
fantastisk författarduo
men filmen förstörd
så otroligt amerikaniserad
orginalstoryn märktes knappt
men den har också hängt kvar
funnits närvarande på nå vis där i drömmarna...
våldet
fängelsemiljön
svikande polismyndighet
ändå ett hyfsat lyckligt slut
kampen om överlevnad
summa summarum känns det som jag sovit i natt på ett sätt
men samtidigt inte alls
hjärnan varit på högvarv
och klarvaken för många gånger
men det var ju som sagt länge sen sist...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0