nu längtar jag till sista november



idag har jag varit och köpt en ny kalender
2021
och nu längtar jag till den 30 november
när jag kan börja använda den...
det är ju köpstopp på kalendrar
no more fysisk kalender tycker förvaltningschefen
men ingen!
ingen av hennes undersåtar håller med
så istället för att jobbet står för kalendrarna (som alltid förr) får vi nu köpa varsin egen...
för ingen (typ ingen!) vill enbart ha den digitala kalendern
då måste vi få varsin ny mobil!
och nytt kalendersystem
för på min jobbtelefon kan jag enbart se tre dagar i taget
fem timmar per dag
och jag vill kunna se hela arbetsveckan (måste!)
sju till arton
måndag till fredag
och det tar tjugofem sekunder innan jag kan få upp kalendern!
det är orimligt
det går inte...
men en månad till... får jag stå ut
två månader blir det totalt
det ska bli så skönt
det känns som en stor del av min jobbkänsla har kommit tillbaka tack vare kalendern


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0